autor:
misieksamgame
Uwaga! Na przeszkody! Tytuł dość nietypowy. Za to cel skądś znam. Sterując kwadratem (powinni tą figurę opatentować) musimy unikać... wszystkiego co się rusza, bądź wygląda wrogo. Jesteśmy w labiryncie pełnym takich wrogo wyglądających rzeczy, jak na przykład czerwone kulki, kolczaste kwadraty, czy zgniatarki. Możemy zbierać serduszka i diamenty. Chodzi oczywiście o to by cały labirynt przejść i dotrzeć do... autor nie powiedział, ja nie przeszedłem gry, więc nie wiem. Początkowe poziomy są śmiesznie proste, ale potem...
Ruch kwadratu jest bardzo nieprecyzyjny. Figura rusza się szybko i przy tak małych obiektach wymanewrowanie między przeszkodami jest strasznie trudne. Uważam to za wielką wadę i wręcz kwestię uniemożliwiającą granie. Przykro mi to mówić, ale skończyłem grę dwa razy na tym samym poziomie, nerwy mi puściły i wyłączyłem to. Wydaję mi się, że przed wydaniem takiej produkcji (a tym bardziej, że autor wysłał ją na konkurs Komputer Świata), należy ją dokładnie przetestować, a co najważniejsze dać do przejścia kilku osobom, znajomym, kumplom na forum. W przeciwnym razie takie przypadki się zdarzają. Moim zdaniem gra wymaga arcywprawy bądź po prostu wiedzy autora na temat tego, jak to ugryźć. Ja za taki poziom trudności podziękuję. Mam nadzieję, że ktoś w tej kwestii jest po mojej stronie. A może ja jestem skończona niezdara?
Grafika jest starannie wykonana, stonowana. Labirynty są utrzymane w ciemnoszarej barwie. Mam "ale". Całość jest bardzo mała, a dodatkowo nie podoba mi się fakt, że bohaterowie są figurami geometrycznymi bez żadnej tożsamości. Efektów dźwiękowych w grze nie uświadczymy. Przez to niezbyt wiadomo, czemu zginęliśmy, czy dany "znajdziek" jest już podniesiony itp. Sytuację nieco ratuje dość dobra, klimatyczna muzyka. Trzyma ona w napięciu, tworzy atmosferę "Mission Impossible". Owszem ta gra zgadza się z tym tytułem.
W silniku, i tak bardzo prostym, trafił się błąd, mianowicie da się uniknąć śmierci przez zgniecenie dzięki schowaniu się we wnęce zgniatarki. Poza tym silnik jest na tyle prosty, że trudno tu ukryć jakiegoś buga.
Ogólnie rzecz biorąc zdecydowanie MOBYTENIS. Gdyby ruch był znacznie wolniejszy, a poziomów byłoby więcej, dodanoby jakieś urozmaicenia, gra mogła być naprawdę udaną produkcją. Teraz, niestety, jest czymś niemal nie do przejścia i mam nadzieję, że autor następnym razem rozpatrzy zdolności manualne nie tylko swoje, ale także innych.
PLUSY |
|
MINUSY |
estetyka grafiki
dobra muzyka
|
|
diaboliczny ruch postaci utrudniający rozgrywkę
|
|
|
|
INFORMACJE |
|
OCENA |
|
Autor:
piotrek-kost
Program:
TGF 2
Rok
produkcji: 2008
Strona
WWW autora:
piotrek-kostrzewa.com
|
|

|
|
|
|